torsdag 23 april 2009

Lite logistik och mornar...

Nu när barnen börjat på lite aktiviteter så blir det en del skjutsande. Barnen är ju inte så stora att de kan cykla själva ännu och dessutom är en aktivitet i Gagnef.
Jag kommer hem från jobbet och frun tar Ad och en kompis till dans i Gagnef. Al vaknar och det är dags för J att gå på kör. J älskar att sjunga men eftersom det mest blivit trams på kören är jag tacksam över att hon idag hellre vill gå ut med mig, Al och E och cykla lite. Ad och frun kommer hem och Ad byter om till fotbollskläder samtidigt som hon trycker i sig ett äpple. Jag och Ad åker ner till fotbollen, på vägen hem handlar jag och hämtar mitt däck (som äntligen blivit klart). Skönt att slippa cykla på svärmors cykel där jag ser ut som ”en förvuxen bebis” som cyklar fram. Som tur är får Ad skjuts hem av en familj på granngatan, tack! Detta är nog bara början. Två småsystrar kommer förmodligen följa systrarnas fotspår och prova på många olika aktiviteter.
Dessa underbara mornar... E blir väckt 06:00 av Al som bor i samma rum, E kommer in till mig (frun har lagt sig i Al:s och E:s rum någon gång under natten) och ska ”mysa”. Hon ligger still i 2 sekunder och efter ett tag går då E från mig och in till Ad och väcker henne. Ad blir arg och det medför att J blir väckt. Sedan flyter frukosten på och alla gör efter den det de vet ska göras på morgonen. MEN (som Tony Irving skulle sagt) det räcker inte hela vägen utan som grädde på moset väcker sedan Ad och J med skrikiga lekar frun och Al när jag är ute och hämtar fram cyklarna. MEN jag älskar mina underbara tjejer (alla fem)!

5 kommentarer:

  1. HAHAHAHA å vad du längtar tills alla börjar med något. se till att orientering och skidåkning är det de sysslar med. då har du ju riktigt nära.

    SvaraRadera
  2. Jo dit fixar de sig själva.

    SvaraRadera
  3. Kul med bloggen! Nu kan man ju följa er på nära håll fast ni bor så lååångt borta. Det kan man i o f s även på FaceBook (hur hinner ni med?), men det här blir ju lite mer substans!
    Kram Jojo

    SvaraRadera
  4. Pontus, vad kul med blogg! Helt rätt! Den ska jag följa. Vi har dessutom samma färgtema på våra bloggar! :)

    SvaraRadera
  5. märker att jag har det lugnt på mornarna/andreas

    SvaraRadera