onsdag 29 april 2009

Three down one to go...

Jag och frun tycker att det är oumbärligt med rutiner. Vi älskar rutiner - barn behöver rutiner... Det blir lite lättare då till exempel att lägga barnen. Nu (till sist fick även snoriga Al ro) sover de tre minsta, den äldsta och frun är inte hemma ännu. Att lägga tre barn själv är väl ingen konst i alla fall inte om de vet vad som förväntas av dem. Det är ju såklart ännu lättare de gånger de också gör det som de vet förväntas av dem...som idag. Bolibompa är en av våra rutiner, E ser till 18:45, går upp borstar tänder och får sagan läst, under tiden som hon fixar med gosedjuren i sängen får Al gröt och görs iordning. J brukar se till Bolibompa till 19:15 men ljudet på barnkanalen funkar ej just nu så hon går och läser en älvbok efter att jag borstat hennes tänder. Al och jag säger godnatt till E och jag lägger Al. J läser sin bok tills jag fått Al att somna och då går jag och säger godnatt till J. Visst är det enkelt, varje kväll!

1 kommentar:

  1. Enkelt? Ja visst...men världens bästa team har ju gjort grovarbetet i ett par år. Det är nu vi får skörda frukten av det. Du ä bäst!

    SvaraRadera