onsdag 22 april 2009

Tjejlekar och gråa hår...

När jag kom hem från jobbet igår var hela huset och gården var full av ungar. Mina egna fyra såklart men också ett par kompisar (både tjejer och killar) till var och en av de tre stora. Det är ju kul med lite liv och rörelse. Det för mig ju dock att tänka på familjen ”Annorlunda” i Älvdalen...
Tjejerna leker ju väldigt bra med kompisar och även med varandra. Det är ju dock sällan man skriker åt sin kompis. Tjejer och lekar är ju något jag har lite svårt att förstå. Jag har börjat få ett och annat grått hårstrå i mina bruna kalufs, tror det kan bero på alla smågrejer som tjejer (bara mina eller?) leker med. Jag kan få spel på alla dessa pryttlat som små skor, pappershus, Petshops och allt vad de nu heter. Antagligen kommer jag sluta mina dagar likt min far, som en silverräv, men jag kan inte förstå hur han fick sina gråa hår med fyra pojkar i huset.

3 kommentarer:

  1. du har väl börjat putsa lite på älgstudsaren, så du kan skrämma bort alla killar som kommer att springa ut och in i huset.

    SvaraRadera
  2. Välkommen till Bloggosfären :) hälsar Malin

    SvaraRadera
  3. Men du klara dig länge ändå fia påstår att jag har fått gråa hår men jag har då inte sett några/andreas

    SvaraRadera