måndag 5 juli 2010

Älskade Julia 8 år!

Vaknar av telefonalarmet som spelar 06:30. Alldeles tyst och stilla i huset. Väcker pappa för att åka och återlämna vibbran. PeeWee och jag åker hemåt och äter fruksot innan vi väcker övriga för kommande skönsång, Julia fyller 8 år!



Virkesinköp till cykelförråden står på schemat (PeeWee vill gärna veta vad som förväntas under dagen), därefter arbete fram till lunch. Vi fixar lite till, målar lite innan dusch och ombyte.

Bowlingkalas, ska det vara så jag och pappa Johan kör varsin bil med tjejer till Rättvik för att bowla, alla tjejerna skrattar, koncentrerar sig och har kul!



Till sist står det min pizza som val av middagsmat för födelsedagsbarnet. FFW kommer på middag och gratulerar. Det känns alltid lite tråkigt att stå inne och baka när alla övriga är ute en fin sommardag som denna men varmt och skönt är det i alla fall.

Nä nu måste Alice ha somnat så jag får vara lite social...

2 kommentarer:

  1. Kul jag var just inne och läste lördag - söndag och då kom detta upp, Hoppas att Julia är nöjd med sin dag och att du nu får vara med familjen en stund för snart är det väl natti natti efter en dag som denna.

    SvaraRadera
  2. grattis i efterskott julia :)

    SvaraRadera