torsdag 1 juli 2010

Etapp 3

Ett teamwork brukar det vara när vi tar oss ann något, frun och jag. Det behövs inte så många ord utan vi vet var vi har varandra så det känns ganska skönt att stänga dörrarna till det färdigstädade rummen och lämna över utcheckningsansvaret till våra lägenhetskamrater.

Sista etappen och jaktstart för min del. Riktigt svår orientering och det blir en del småbommar under banan men jag plockar trots allt 4 placeringar och slutar 4:a efter 3 "elit-gubbar". Adelina gör en strålande sista dag och plockar även hon upp till 4:e plats. Julia och Ellen genomför även sista dagen bra även om vi nu har lärt oss att de inte ska springa iväg samtidigt på samma bana...

Hemresan börjar strax efter målgång och det blir ett första stopp i Särna för dusch/bad och matintag.




Vi fortsätter vår hemlighetsfulla resa och när vi möter denna skylt är lyckan hos tre systrar Funke total!


Det krävs inte så mycket för att glädja sina barn "Vi ska åka utomlands!" utbrister de i kör. Underbart när de glädjs åt de (för oss vuxna) små sakerna i livet!

Hemresan fortsätter och det är ju som sagt ingen match att åka bil med mina 5 tjejer, mycket sång och ett kaffestopp senare är vi hemma igen och den mindre önskvärda uppackningen börjar...

2 kommentarer:

  1. Vaaa mysigt de behövs inte så lång resa bara man har trevligt och får uppleva något utöver de vanliga. Kram dem från farmor.

    SvaraRadera
  2. Lars Halvarson2 juli 2010 kl. 16:31

    Jag vill bara passa på att tacka för 3 roliga dygn i Idre. Jag vet inte vem som bestämde rumsfördelningen, men vår familj är i alla fall helnöjda med fördelningen.
    Jag undrar om Johan Söderlund är lika nöjd med hemresan. Vi hade 9 stopp efter vägen varav 5 kisspauser för Markus, trots att vi bara höll oss i Dalarna. Dessutom fick nog Johan skavsår i öronen eftersom Amanda och Markus babblade hela vägen.

    SvaraRadera