söndag 11 juli 2010

Another one bites the dust

Visste att det skulle bli så...dammigt och att det sticker i ögonen. Har kapat en hel del marksten i dag och trots munskydd och glasögon är slemhinnorna dammiga och det sticker i ögonen (även på mig...)

Skrev häromdagen att jag "önskar att det vore förbjudet att sälja vissa produkter till överviktiga". Uppenbarligen stack det i ögonen på några läsare. Jag tycker väl samtidigt att alkoholister inte skulle få köpa alkohol och att knarkare inte skulle få köpa knark. Jag tror dock inte att några föräldrar önskar att deras barn drack alkohol, rökte/snusade eller knarkade. Däremot ger de sina barn andra produkter som förstör och förgör deras hälsa...

Självklart är det upp till dig själv om du vill förstöra din kropp, om du är vuxen! Men vem väljer åt barnen? Jag tycker synd om de barnen som inte får uppleva hur det är att kunna röra sig som jag gjort i alla år (självisk?).
Sverige är ju ett fritt land och man får ju tycka och tänka som man vill, men jag tycker att man ska stå för vad man tycker!
Som svar till "Feta mamman" lyssnade jag mycket på Svullo ett tag, därav rubriken.

Lite Queen på det kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar