lördag 25 juli 2009

Etapp 4, 5 och 6

Ja då var 5-dagars slut för i år. Det gick helt okej i torsdags och jag fick ny nummerlapp till fredagens sista etapp, gick ut som 11. Slarvade på en kontroll och tappade därmed några placeringar i jaktsstarten men en slutlig 14:e plats är helt ok. Jag är otroligt nöjd med att ha kommit runt alla etapper med "gubbvad" och min stukade "ballongfot". Det var ju trots allt en norsk VM-löpare som vann klassen... Frun avslutade veckan starkt och hennes placeringar blev bara bättre och bättre. Ad hade en lurig 2:a på fredagen annars kände hon sig riktigt nöjd med veckan, hon är laddad för att vara äldst i klassen nästa år. Frun sprang inskolning med J och E i torsdags och fick kämpa för att hänga med. I fredags gick farmor miniknat med Al och E och jag fick äran att springa inskolning med den orienteringsskicklige J. Det sista vi gjorde på O-ringentorget var att anmäla oss till nästa års 5-dagars redan nu
(5 Funkar på startlinjen i Närkeskogarna).
Årets sjätte etapp blev väldigt lugn och trevlig, vin och pizzakväll med övriga leksingar på gatan var en perfekt avslutning på en bra vecka. Det är ju inte så att jag längtar till sjätte etappen när tjejerna blir äldre...
Årets förtält: partytält från Jysk!
Årets järnman: 9 timmars mannen Mike!
Årets segrare: Stefan i O-ringen Vasan.
Årets vurpa: Christoffer etapp 1.
Jag lär väl redovisa klubbens segrare i tävlingarna.
Etapp 2 vanns av Petra och Stefan.
Etapp 3 och 4 vann Christoffer.
Etapp 5 vanns av Marie!
Nu ska det bli skönt med en lång och varm dusch...

2 kommentarer:

  1. nu är jag med igen, datorn paja i sommras. kram andreas

    SvaraRadera
  2. "Det är ju inte så att jag längtar till sjätte etappen när tjejerna blir äldre..."

    Nej men du saknar sjätte etappen från när du var yngre :)

    SvaraRadera