tisdag 7 juli 2009

Smäll på fingrarna...

Förlåt men jag måste bli bättre på att skriva. Det har varit lite mycket nu när man tagit lite ledigt. Det är ju inte helt fel att veta att jag inte ska jobba förrän i augusti 2010! Det är ju ett jobb i sig att vara föräldraledig men det är ju åtminstone mina barn jag ska ta hand om. Ja, barnen ja...ibland blir man trött. Det är ju inte lätt att bo borta 10 nätter och det blir ju inte lättare om man somnar senare än vanligt men vaknar tidigt ändå. Man blir lätt trött och grinig. Är det dessutom varmt gör det ju inte saken lättare. Så har det varit under veckan, vissa dagar inga problem men andra, PUH!
Tog mig iväg med mina tre stora tjejer och spelade minigolf en kväll.
Vi gjorde upp en turordning, minst först och störst sist. När man spelat sitt hål gick man till nästa bana och väntade. Det flöt på riktigt bra, försökte instruera, peppa, berömma samtidigt som jag koncentrerade mig på mitt eget spel.
11 av 12 banor spelade, jag hade just slagit i på hål 11, jag går direkt på sista hålet och slår i bollen, spik! E blir då tokig, hoppar, skriker, kastar klubba och boll, skriker ännu mer och högre (vi var själva på banan...), dumma dumma pappa. -Okej vad hände? -JAG SKULLE SLÅ FÖÖÖRST!!! -Ja men du var ju inte beredd det är väl ingen fara. -Slå nu. - NÄÄ, JAG SKULLE SLÅ FÖRST, DU ÄR DEN DUMMASTE PAPPAN I HEEELA VÄRLDEN! (spott coh fräs) Hon fortsätter skrika en stund innan hon springer hemåt. J och Ad slår i sina bollar och Ad får lov att lämna klubborna och pennan, jag springer i kapp E som nu närmar sig trafikerade vägar. Jag kommer ikapp och får henne till slut att lugna sig och be om förlåtelse. Trött E = arg E... i hennes fall går det fort över och det blir frid och fröjd. Idag var det ny match med samma resultat, ja arg E igen och det faktum att jag vann igen! Som väl var var det frun som fick vara dum idag...

4 kommentarer:

  1. hahaha inte lätt ibland.
    // B.O

    SvaraRadera
  2. Jag ser E framför mig där E står och är arg och jag förstår henne hon skulle ju vara först!!!:) Kram från Farmor

    SvaraRadera
  3. Bra jobb pontus ett inlägg i månaden ;-) /andreas

    SvaraRadera