fredag 8 maj 2009

På verklighetsflykt

Ja, man kan väl kalla det så. Det är inte en utflykt i alla fall. Inte för att jag flyr men det känns väldigt konstigt att åka tåg alldeles ensam ”hem” till mamma och pappa i Sävsjö. Det blir ju som att ha en helg ifrån verkligheten i det underbara liv jag valt. Det har hänt lite roliga saker i veckan.
Under veckan har vi haft svärfar på besök. Den numera pensionerade ”bilförsäljaren” som mig veterligen måste varit den bästa, mest hängivna, mest omtänksamma och kundmedvetna chef i bilbranschen. En av fruns kusiner har en gång frågat mig lite skämtsamt ”om det är som att ha fem barn att ta hand om?” Då kan jag ärligt svara att: ”Nej, han är en otrolig hjälp i det mesta”. Han fixar med allt från att skjutsa till aktiviteter, ta bilen till besiktning, putsa på bilen till att ge Al gröt. Det är rolig för mig och frun och se hur han tar och har hand om sina barnbarn. Det är dessutom underbart för mina barn att få umgås med sin morfar, spela spel, leka tågbana och som i morse se honom leka ”Den inbillningsjuke” bakom draperiet. Draperiet ja... Dörren till toaletten är på målning i garaget och vi har ett draperi som ”dörr” . Det funkar bra, som orienterare är man van att ”sitta och skita” på alla möjliga ställen. För övrigt så har vi ju en toalett nere om man vill stänga om sig. Al har i draperiet fått en ny leksak som man krypa fram och tillbaka igenom. Annars är det full fart med gåvagnen som är hennes grej för tillfället!
Frun har varit på besök på skolan där hon ska jobba i höst (då jag ska vara hemma och vara föräldraledig, tjoho!) En av eleverna räckte lydigt upp handen och frågade ”-Hur gammal är du?” Frun sa ”-Du kan väl gissa.” Eleven gissar”- 59 ?” Ja, dom är underbara dessa barn man som pedagog möter varje arbetsdag.
Saknar alla fem riktigt mycket redan (har suttit på tåget i knappt 5 timmar). Snart är det dags för min hjältinnan att själv fixa alla kvällsrutiner. Frun är BÄST!
Imorgon blir det Trollskubb och 85-årsjubileum med IFK Sävsjö.

1 kommentar:

  1. Lotte Ambjörn10 maj 2009 kl. 20:54

    Intressant kvällsläsning "Grannens blogg"!
    Vilket otroligt gulligt kort på era fina tjejer !Tack för lånet av Ellen idag,Ha det gott!Kramar från fam Ambjörn.

    SvaraRadera