måndag 18 maj 2009

Skogssport

I fredags kom det nya numret av Skogssport. Jag har inte prenumerat på flera år men när jag blev uppringd för några månader sedan kunde jag inte säga nej. Det är skönt att få "nörda" lite, kolla olika vägval på Elitserietävlingar, läsa Majsan och ha koll på de senaste inom orienteringen. Nu när alla i familjen är bitna så är det ju "all-in". I lördags var vi på tävling i Säter. Jag och Ad var anmälda med starttid medans J och E skulle springa Inskolning med fri starttid. Frun fixar pastasallad till alla 6 på fredagkvällen. På morgonen är det faktiskt lugnt och vi kommer iväg enligt plan. Vi får dessutom med oss klubbvimpeln (vi åker ju ändå förbi Källan och det finns ju plats i bilen). Frun springer efter E (först utan karta) och J (med full koll på kartan men inte lika snabba ben). Jag och Al är på TC och Ad värmer upp med en kompis och hennes pappa som ska dem till start. Tiden går och E och J kommer spurtande i mål. Lämnar över Al till frun och rusar iväg till start, framme 2 min före. Bra då hinner jag knyta skorna... Över första repet och jag upptäcker att jag har fel SI-pinne. Som tur är vet jag att det går att lösa. Springer runt en alldeles för jobbig bana med för lätt orientering, men det var kul. Möter frun med 5 tjejer på väg till duschen. Ingen av dem vill följa med pappa och duscha. På vägen hem sitter jag och äter min pastasallad med en hungrig fru vid ratten. Hon glömde sin sallad hemma i kylen...men vi fick ju med oss alla 4 barnen både dit och hem. En helt vanlig orienteringslördag!

5 kommentarer:

  1. Skönt att höra att ni fick något med er dit, men framför allt alla barn blev med hem. Ha det gott kram Karin

    SvaraRadera
  2. Ni är ju för gooa det ordnar sig alltid när det gäller er KRAM

    SvaraRadera
  3. Skulle vilja se en film på det där. Tur att ni är i bra form. Anna fick väl smaka av din sallad ???

    SvaraRadera
  4. vet precis hur du känner dig själv nördar jag ner mig i innebandymagazinet, ibland i flera år gamla nr./andreas

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du var en gentleman och delade med dig av din sallad till Anna.

    SvaraRadera