tisdag 5 maj 2009

The night from hell...

...är över sa frun när hon vaknade i morse. Egentligen började "the night" redan igår kväll. Jag och frun sitter i godan ro och kollar CSI (en favoritserie) då vi hör att någon är uppe och går. Jag går upp och hittar en sömndrucken E på toaletten. För att hjälpa henne ger jag henne papper så hon kan torka sig. Hon torkar sig men kissar samtidigt! Hon får såklart kiss på hela handen. Så hon tvättar händerna, torkar sig och tvättar händerna igen innan hon kryper till sängs. Efter ytterligare 10 min är E uppe igen, denna gång gråtandes. Jag springer upp och frågar vad som har hänt? "Jag har vrickat foten". Nu när du hoppade ner från sängen? "Nej, jag vrickade den på dagis". Jag tänker snabbt ut att hon inte varit på dagis sedan sista april och jag har inte hört något om nån fot i helgen. Frun kommer till undsättning, lindar foten snabbt och får henne i säng under sista reklampausen. När vi lägger oss sover alla 4, en stund i alla fall... Al har en "förnatt" när hon vaknar flera gånger. Vi turas om att gå in till henne och lägga ner henne, byter nappar och buffar i rumpan. Samtidigt vaknar E till och klagar över sin "stukade" fot. Frun tar Al i famn och lägger sig i våningssängen 02:15. Då sover jag gott i våran dubbelsäng... De två stora sover gott hela natten. Under natten är visst frun uppe och går lite med Al, men som sagt jag sover...

2 kommentarer:

  1. Ha ha! Underbart att läsa om er vardag, kusin. Får vår att kännas som en dans... ;0)

    SvaraRadera
  2. .. men vilken underbar bild, vilka fina tjejer ni har!

    /C

    SvaraRadera