lördag 21 augusti 2010

Barkenträffen

Det kanske verkar krångligt och bökigt. Även tidigt och "gu vad jobbigt om det regnar". Men det är faktiskt underbart.

Uppstigning i ottan för att inta frukost och byta om. In i bilen för en dryg 1 ½ timmes resa. Gå en kilometer från parkeringen. Frun tar två tjejer till start (1 km), följer upp en tjej varav en springer själv som ett skållat troll. Själv tar jag 2 tjejer på minikant. När Julia (med Frun i hasorna) kommit i mål har jag lagt Alice i vagnen för en lunchlur, knyter på mig mina skor och drar i väg till strat och ut på min bana.

Det är förbaskat kul att springa och hitta bästa väg mellan skärmarna och det är ju underbart när de sitter där de ska. När jag sedan kommer i mål har tre tjejer redan dragit iväg till duschen. Adelina har (när jag varit ute i skogen) gått till start med Ellen(själva!) för att sedan vara fantastisk storasyster och följa upp sin lillasyster på hennes bana.

Som sagt det kanske verkar krångligt och bökigt men att göra något som faktiskt alla 6 tycker är kul (skulle bara våga annat;-)) är bara roligt!

Skruvade upp min 35-årspresent från min familj på väggen ovanför sängen idag (hämtades först i går hos Ylva Skarp, ta gärna en titt på hennes hemsida). Någon som vet från vilken film? Ska berätta om den vid ett helt annat tillfälle!

1 kommentar:

  1. Ser att ni har haft en härlig dag grattis till alla bra lopp. Tavlan blev ju jättefin.

    SvaraRadera