torsdag 26 augusti 2010

Omöjliga försäkringskassan?

Torsdag innebär ju som vanligt städdag men idag har jag även en annan uppgift på agendan. Ringa FK! Det är inte helt lätt. Man gör sina val, trycker 2, 3 och personnr. "Vi har för närvarande överbelastning, var god ring lite senare." Lite senare ringer jag igen med samma resultat, och igen och igen... Nu har jag i alla fall kommit så långt att jag knappat in mitt nr så ringer de upp. Hoppas bara att jag inte hunnit dra till skolan för hämtning då...

Jag har blivit irriterad några gånger tidigare på anonyma tyckare. Här på min blogg känns det heltokej, jag vet ju i 90 % av fallen vilka det är som kommenterar här (de närmast sörjande). Men jag läser tidningar på nätet och där är det möjligt att kommentera de olika artiklarna. Jag skräms av det faktum att folk gömmer sig bakom olika namn (en som vet, sdv, frågvis mm). En del använder sig namn, heder åt dem, vissa sitt förnamn (jo det finns ju bara en Pontus...). Saken är ju den att folk tycker olika men våga då stå för det. Blir skrämd av dessa som ägnar sig åt personangrepp och frågar mig också hur tidningarna låter vissa kommentarer publiceras.

Nu ska jag gå ner och hämta mina tjejer. FK är inte så omöjliga. De ringde upp för en stund sen och jag fick prata med en trevlig kvinna som kunde hjälpa mig (till viss del), tack!

2 kommentarer:

  1. Ja du FK och A-kassan har lärt sig att man skall vara svårframkomlig för då blir de billigare de är nog många som ger upp jag är ju en av de som inte orkade krångla med några få timmar och 100 papper skulle fyllas i och ändå ifrågasätter de varför man ska få en liten slant.

    SvaraRadera
  2. Såg när jag skrollade lite att även Ellen hade bytt bild vad fina de är kommer Adelina imorgon.

    SvaraRadera