måndag 30 augusti 2010

The Sub

Jag har vikarierat idag, i engelska årskurs 7. Jag har bara schema fram till 11:30 på måndagar så det känns lite väl lyxigt att åka hem till Frun och en sovande Alice i stället för att jobba lite mer om man kan och får. Sagt och gjort så är jag nu anmäld hos vikariepoolen och jag fick jobb direkt!

En angenäm eftermiddag blev det när jag väl fick igång tv:n och Dvd:n (innan eleverna började).
"Nu ska vi se en film." säger jag och sätter på tv:n.
"Varför använder du inte kanonen?" undrar en elev.
"Ja just det, tänkte inte på det..."
Om man som jag är van att vid varje tillfälle man ska visa film i klassrummet rulla in en tv med video och dvd på en hylla under så tänkte jag inte ens tanken...

Men vikarie, det är ett schysst jobb!

1 kommentar:

  1. Skulle du använt dator och kanon då? De blir ju bra mycket större bild och är ju bekvämt. Lycka till magistern.

    SvaraRadera