onsdag 18 augusti 2010

Ruskigt!

Regnet bara öser ner och det har varit mörkt ute i princip hela dagen. Frun åkte till jobbet i morse strax efter 7 och kommer hem sent i kväll, hon jobbar heldag kan man säga. vad gör man då en ruskig och regnig dag (för övrigt Ellens namnsdag). Man kryper väl upp i soffan med en god bok och bara kurar? Kanske, nä just det jag har ju 4 barn hemma...

Men efter intagen lunch och Alice ligger och sover, i cykelförrådet med regnet smattrande mot plåttaket, och 3 stora döttrar smugit ner för att titta på en film händer det! Jag tar min bok, bullar upp med kuddar och lägger mig på överkastet i sängen och läser, ljuvligt!

Läser Emma Hambergs bok "Brunstkalendern", en rolig bok som samtidigt får en att tänka till. Hur människor kan låta saker gå så långt, om syskon och om att ta vara på livet! Blir avbruten efter en timme då helvetet bryter ut eftersom "någon" råkat byta kanal på tv:n och filmen "är borta". Slut på läsandet, men imorgon gör jag ett nytt försök om vädret håller i sig (inte mig emot...).

1 kommentar:

  1. Ellen, grattis på namnsdagen!
    Jag ringer imorgon! Alice, hoppas du sover sött för det är du verkligen!
    P&K
    Morfar

    SvaraRadera