lördag 14 augusti 2010

Tävla för att träna.

Ja annat var det förr. När man tränade för att tävla, eller har jag någonsin gjort det? Tränat alltså. Jo ett tag på OL-gymnasiet innan TWAR-stoppet så tränade jag nog ganska bra, men sedan dess vete tusan. Ja allt med träning är ju relativt. Men i morgon bär det av till Bjurs för att tävla=träna lite, om nu knät pallar.

10 kalastjejer somnade till sist i går kväll och vi fick sova ända till klockan 7! Tjejerna hade kul även om jag fick lov att hålla ett "förmaningstal" om respekt för andra när vissa pratade eftersom de: "inte var trötta", "det är för varmt" und so weiter. Idag lekte vi lite olika kurragömma innan de blev hämtade av sina föräldrar eller gick hem själva. Känns ganska bra när de ville att jag skulle leta när de lekte vinken. Det dröjer åtminstone ett år till tills man är töntig!

Semestern igen då!
9/8, en vanlig hemmadag!
10/8, 6-årskalas, 12 tjejer och killar som åt korv med bröd, drömtårta och lekte vattenlekar i full fart!

På kvällen gav jag och min ledarkollega Peter iväg med 8 ol-ungdomar på vandring från Skeberg till Sången. Ett härligt gäng som sedan sov i tält i det underbart natursköna Dalarna!

11/8, vi spelade lite brännboll och fotboll i skogen, lekte sardinburken och badade innan vi åkte hem igen!

Hemma på Tillasvägen var hela gårn full i ungar eftersom fru Kandell och barnens gudmor var på besök, trevligt!

En riktigt bra sommar kan man väl säga! Det står inte på förrän man är där igen...

3 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon, du utklassar mig i antal tävlingar iår...

    SvaraRadera
  2. oj vad han bloggar nu ;)

    SvaraRadera
  3. Tack sonen min för att du gör detta man är ju verkligen där fast det är nästan 50 mil som skiljer. Hoppas det går bra idag för er alla som springer.

    SvaraRadera