söndag 15 augusti 2010

Min 10-åring

Vad gjorde du på din födelsedag då, Adelina? Jag sprang orientering, såklart! Paketöppning i full mundering inför dagens Bjursåsluff.



Ellen sprang med morfar, Julia sprang själv med en kompis och Adelina sprang själv, som vanligt.
Frun med ryggont stannade hemma med Alice men jag och mitt knä tog oss runt hela banan. Fick lov att stanna och plocka lite kantareller med några kilometer kvar av banan, man är ju tävlande "motionär". Trist dock att inte alla gubbar springer i samma klass utan det fanns 2 st 35 klasser, en H 35L och en H 35 med 5 löpare i varje. Skillnad i banlängd, 775 m!


Dagens skörd...

En trevlig eftermiddag med shopping på Lager 157 med 3 döttrar och Lilleman, drömtårta med FFW och hemgjord pizza för hela familjen till middag.

I morgon ska jag jobba, första dagen (med lön) sedan 14 månader. Ångest? Nej faktiskt inte, jag ska jobba 25 % under hösten och det kommer kännas som en lagom inskolning in i det vanliga arbetslivet. Ja, förskolan får vänta för Alice, läs gärna min blåa väns politiska (och personliga) åsikt om det hela, I like!

Nu vankas det kräftor och en kall till nattamat!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat alla som varit ute i skogen, men vad är det för klass när man vinner trots att man plockar svamp, hoppas pizzan blev lyckad med kantarellerna på.

    SvaraRadera