torsdag 12 augusti 2010

Dags igen!

Vaknade på ett förbannat dåligt humör i morse. Vet inte om det beror på att jag sovit dåligt, att 2 tjejer inte började äta frukost (när jag tyckte det var dags), att jag har ett svullet knä eller det faktum att Frun faktiskt börjar jobba i dag.

Har efter påtryckningar från högre instans fått tummen ur för att skriva lite igen. Det passar väl ganska bra en dag som denna när jag verkligen är 4-barnspappa på riktigt. Dagen till ära också på en torsdag (=städning) och jag står här svettig och väntar på att få lägga Alice i vagnen för en liten lunchlur.

En lång härlig sommar är över...men vi har hunnit med en del sen jag skrev sist.
14/7, uppvaktning av guddotter, rutproblem på bilen och grillning hos underbara familjen Ståbi.

15/7, försäljning på Himlaspelet.
16/7, firande av älskade Frun på Gårdscaféet.
17/7-18/7, fullt med kalas för tjejerna.
19/7, plåtar på cykelförråd och Karl-Anton och piraterna för 4 tjejer.

20/7, försökte väga och mäta vår mest bestämda dotter på BVC...
21/7, åkte till Örebro, fika med Kersti och Bertil i Stadsparken och drack senare på kvällen en massa vin med Frun och Kars, trevligt dag.

22/7, ut på C-orten och satte upp förtältet med mor och far på ruta K 983.
23/7, drog Frun jag och Adelina i väg på 10-årspresent. Resa till Göteborg med bara mamma och pappa och en konsert med P!NK! Tackar underbara Mats ocvh Carro för mat och husrum!

24/7, hemresa från Gbg innan hela familjen tog sig ut till EA för inspelning av hälsning till Linda och Miquel (de gifte sig i Spanien 31/7 och då ha prioriterade vi 5-dagars före det...). Kul att träffa alla underbara "Örebro-tjejer" med familjer!

25/7, etapp 1, det börjar att regna. Man är stolt över sina flickor framfart i skogen, i övrigt talar bilden för sig själv, hihi.

26/7, etapp 2, det fortsätter regna och vi blir fortsatt bortskämda med lagad mat (ja man får ju passa på när 5-dagars går i Örebro...).
27/7, etapp 3, solen skiner och även jag. Det är kul när det är orientering på 5-dagars.
28/7, vilodag, välbehövlig med bad för familjen och de flesta klubbmedlemmar. OBS! Kom i håg att inte leka med bollar på vilodagen...
29/7, etapp 4, ja regn är ett tema! Skönt dock att springa semesterklass så man kan ta en kall med kompisarna efter avklarade tävlingar, men inte i vårt förtält.

30/7, etapp 5, jaktstart och en seger för mig (det var 21 år sen sist). Tjejerna sprang alla 5 dagar och är fantastiska trots långa promenader och uselt väder! Tack Örebro, ser fram emot Mohed nästa år! Drack rödvin ur plastglas (man måste väl fira lite)och rev förtältet på kvällen när Adelina och Julia var på minidisco. Frun satt utanför discot och väntade. Tidigare under dagen fick jag kommentaren "Funke, det är där du kommer att vara de närmaste 20 åren!"

31/7, åkte "hem" till Sävsjö med hela familjen. Tackar PeeWee, Lilleman och Kerstin och svärmor för all hjälp med olika saker under veckan i Örebro!

Kommer att uppdatera resten av sommaren under de kommande dagarna, men en liten film på en städande Alice passar i dag!

2 kommentarer:

  1. äntligen är han tillbaka! kan ju inte kommentera allt, men grattis till seger iaf :)

    SvaraRadera
  2. Ja hur det blir med Hälsingland är ju frågan när ammor inte tycks ha gjort någon nytta under 5-dagars.

    SvaraRadera