tisdag 7 december 2010

Pust!

Står just nu och väntar på att matchen ska ta slut. Smålänningarna på besök och de har ju flyt som vanligt och tar matchen till sudden. Får se hur det slutar...

Annars blev det sovmorgon i morse, Alice och jag klev upp 8:30. Sovit gott har faktiskt alla i natt. Tjejerna med koppor får dock vara hemma en dag till eller två. Hur lätt är det att se om alla koppor torkat ur?

Straffar får avgöra...

Lite roliga lektioner med eleverna i Gärde innan man åker bilen! hem. Jag har ju för vana att cykla men Frun ville ha hem mig så fort som möjligt. Ellen och Alice gjorde mig sällskap bort till isen för att spola, isen blir nog bra om någon vecka. Lite kallt var det speciellt om man tar av sig vantarna för att prata i telefon, Alice nya hobby! En gammal uttjänt mobil utan batteri är ingen dum leksak för en pratglad tvååring!

Frun åkte på gympa och jag lagade mat, funkar bra med en som går och pratar med "mofa och momo härstin", en annan som spelar dator, en tredje som räknar matte och en fjärde som till sist också sätter sig och räknar i sin mattebok (jobbigt att inte ha riktiga läxor än). Efter middagen tar jag och Adelina en skidtur (hon har inte "tränat" sen allägret i slutet av oktober). Hon är riktigt duktig och vi gnider på ca 7 km utan problem. Kul att bli lite varm i kläderna trots 15 graders kyla.

Suck, Ove Törnberg grabb avgjorde...

Nu ska jag gå ner till söta Frun som sitter och rättar framför House. Förresten 1, alla riktiga nördar kan gå in på Kart-Bosse blogg och öppna luckorna fram till jul, han följer den spännande upplösningen av H 35 från Idre-veckan i somras. Förresten 2, kul att Daniel, Johan, Anders och Marcus fick bragdguldet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar