torsdag 16 december 2010

Trollar fram lite middag!

Det är knappt jag vågar skriva detta, men jag, Alice och Ellen klev upp 09:00 i morse... Alice var uppe sent igår och tog sig tid med bara mamma och pappa. Full show som bara hon kan ha. Ellens mediciner gör henne trött. Själv har jag väl egentligen inget att skylla på. Men jag är ju hemma för att vara med våra barn och om de ligger i sängen gör väl jag det också, i alla fall på morgonen.

Städningen blev därmed klar senare än vanligt, precis som lunchen och någon lunchsömn för Alice var det inte tal om. Istället blev det bobpromenad i lössnön. Det har nog kommit en 2 dm härligt vit snö, men att pulsa i den upp och ner för backen tog på krafterna.

LÄmnade sedan tre döttrar hemma för att åka på talkoll (2½ års koll) på BVC med Alice. Senast jag och Alice var där ville hon inte göra något alls så det var skönt att hon både vägde och mätte sig utan problem. "Förhöret" gick också bra även om hon hellre ville gå ut och leka i väntrummet.

Det är skönt att komma hem och att allt har funkat bra, de är fantastiska mina tjejer. Fantastiska var även handbollstjejerna igår! Jag tänkte stänga av ett tag men lät det stå på, de skapade ju chanser i alla fall, och så vänder de på steken: Underbart!

Hoppas Mackan har samma effekt på Ö-vikspojkarna nu när han gått och blivit general manager!

Hemgjorda hamburgare och ungstekt potatis får duka idag.

1 kommentar: