onsdag 9 juni 2010

Åkeröchock

Står ensam hemma och steker plättar och pannkakor. Frun tog 4 barn till Insjön för att köpa examensskor och farmor fick fritid på noret.

En vemodig känsla idag när Ellen gick näst sista dagen på förskolan. Hon har haft bra fröknar och trivts varje dag. "Måste jag gå hem?" är det vanligaste jag hört när jag hämtat henne. Samlade ihop stövlar, kläder och övriga pinaler som hon tillverkat under åren. Pettson som hon gjorde i våras är ju en favorit!



Har haft en eftermiddag på Åkerö skola för Åkerörock. Uppträdanden, café försäljning och olika stånd med försäljning. Adelina och tre kompisar hade tränat in ett nummer som de gjorde galant!





Trist att det inte är paus i försäljningen när det är uppträdanden så att alla kunde få se att alla härliga elever. Eller kanske tur, för när gäng högstadiekillar börjar med en Björn Rosenströms låt, fortsätter med Eddie Meduza och avslutar med Runke ball känns det som om den ansvarige vuxne för det hela helt tappat greppet. Det är ju trots allt vi vuxna (ja, jag räknar mig dit...) som lär sätta gränser! Oskyldigt kan man tycka men helt fel forum att sjunga dessa låtar.


Oskyldigt ja. Min äldsta dotter har ju ärvt mitt morgonhumör. Även om hon precis som jag lärt sig behärska sig så brister det ibland. Det har man svårt att tro när man ser in i hennes oskyldiga blå.

2 kommentarer:

  1. man undrar ju vem som tillät dom låtarna? dåligt!

    SvaraRadera
  2. Hej, Pontus!
    Vilket konstverk Ellen har gjort! Får man se på det när jag kommer? Kan Adelina och de tre kompisarna sjunga låten från Åkerörock för mig, tack!
    Hälsningar Morfar

    SvaraRadera