lördag 19 juni 2010

Skönt att rusa av sig lite

Gårdagen bjöd på ett sprintpass kring Scandic hotel och högskolan. Uppföljning av två ungdomar och sedan fick även jag rusa av mig på en bana, kul! Efter tacobuffé så var det lagtävling för alla barn och ungdomar med olika kluriga uppgifter att lösa. Jag och min ledarkollega Peter gick omkring och mös och såg hur de roade sig. Det blev några regnstänk på kvällen men det var allt för denna helg. Det blev en sen kväll men uppstigning i morse halv 8!

Frukost, byta om och ut på pass 1. Kortol-övning på ängarna norr om skidstadion, jogg uppför Mördarbacken och downhillorientering ner. Ytterligare 3 av våra ungdomar fick uppföljning innan jag fick rusa av ett pass på ängarna.

Efter lunch la sig nog de flesta ledare ner och tog det lugnt en stund. Vi erbjöd i stället våra ett 2 timmars bad i utomhuspoolen. Riktigt skönt i vattnet och roligt hade vi både stora och små.

Ett eftermiddagspass med linje-ol, kompassövning och bana hem för 10-12 åringarna, 13-14 hade en kompass och en kurvbildsövning. De som sprang kortast sprang nog 4,5 km. Det var 12 trötta ungdomar som satte sig och åt middag vid halv 6.

Men middagen gav ny energi och det blev en relativt sen kväll även idag. Peter och jag var på ledarträff och ungdomarna tittade på film. En heldag helt enkelt!

1 kommentar: