måndag 28 juni 2010

Utan takbox

Jag går över med nyckeln till grannarna.
"Är ni på väg nu?", undrar Gun.
"Inte riktigt än men om en stund", svarar jag.
"Men en sitter ju redan på plats", tycker Gun.
"Ja ja, men hon var tvungen att sätta sig så jag kunde packa klart...",svarar jag.

Det blir en del grejer när man ska vara borta ett par dagar, regnkläder, ol-kläder, vanliga kläder, vagn, en del mat och 4 döttrar . Man blir ganska nöjd när man då får in allting utan att använda takbox.

En bilresa till Idre kan ju vara tråkig, urtrist eller alldeles, alldeles underbar. Det är ju faktiskt så att det går som en dans. Efter lite uppackning, middagslagning så blir det laddning inför etapp 1 i Idres 3-dagars.

2 kommentarer:

  1. Fick frun inte plats?

    SvaraRadera
  2. Ja den frågan ställde jag mig också. Men nu vet vi ju så här i efterhand att Anna också var med.

    SvaraRadera