tisdag 22 juni 2010

Även solen har fläcker, eller?

Det blev en natt i tältet för Adelina och Sara. I kväll var det meningen att Julia, Ellen och jag skulle sovit där...

Dagen i sig var en härlig sommardag med massor av sol, lite gruskörning och en del midsommarförberedelser. Frun var ute på en löprunda på dagen och på kvällen blev det ett pass även för mig. Jag sprang förbi granntjejerna som i sin tur sprang in till sig och sa "Men mamma va mycket spring i benen Pontus har!".

Väl hemma igen la sig två döttrar i tältet för att sova. Jag var utanför och krattade grus. Efter 1 ½ timme tog mitt tålamod slut. Det var allt annat än avkopplade sovtjejer i tältet. Det blev in i huset och att sova i sina egna sängar! I rent raseri tog jag snabbt ner tältet också!

Men efter en dusch och en kopp te med bästa frun är man lugn och fin igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar