fredag 4 juni 2010

Tårarna

Just nu är det Jakob Hellmans "...och det stora havet" som ljuder i bilens högtalare. "Tårarna" är Ellen favorit och på hennes tröja fick jag torka mina tårar i dag.

Det är dagar som denna man är glad för sitt yrkesval. Elever som gick i F och 1 på Gärde skola när jag började där har blivit stora och går nu i 5-6:an. De har tränat in en musikal (som handlade om jämlikhet, respekt och kärlek) under våren och i dag var det en föreställning som jag och Ellen kunde gå på (eftersom farmor hittat hit och kunde ta hand om Alice).

Som lärare är det svårt att inte få "favoritelever""...men man försöker att inte låtsas om det. Dessa 5-6:or är vad man kan kalla en "favoritgrupp"! En helt fantastisk blandning av killar och tjejer som är otroligt härliga att jobba med. När man har känt en samling elever från att de är 6-7 år får man en särskild relation till dem. Att sedan se dem nu, uppträda i denna musikal, var jobbigt för en blödig magister. RESPEKT Gärdes 5-6:or!


Alla tittar på dig när du går förbi,
dom frågar: "Hur kan du vara så där det undrar vi?"
Alla lyssnar på dig när du svarar så bra.
"Jag fattar inte vad ni menar jag är ju bara jag."

Jag är mig själv jag är så här,
bäst i världen på att vara den jag är.
Jag är mig själv det gör mig speciell.

Jag gör som jag själv vill,
tar mig framåt jag står nästan aldrig still.
Jag är mig själv det gör mig speciell.

1 kommentar:

  1. Länge sen jag kommentera nu men jag läser varje dag :) bra dikt.

    SvaraRadera