fredag 11 juni 2010

Födelsedag, skolavslutning och minigolf

Idag är det ju Alice tur att fylla år och hon väcktes, precis som jag i går, av skönsjungande systrar (döttrar för min del). Paketöppning vid frukostbordet innan det var dags att bege sig till Leksands kyrka för skolavslutning.

En alldeles lagom avslutning som dock enligt min mening lägger lite väl mycket fokus på niorna (dom hade avslutningsfest i måndags, räcker det inte med det?). Det är de som spelar och sjunger medans 3:or, 4:or, 5:or, 6:or, 7:or och 8:or bara sjunger med i de sånger alla sjunger. Skönt i alla fall att slippa tårarna för det är skillnad när man inte har någon känslomässig kontakt med de som uppträder. Höll ändå på att fälla en tår när just en nia höll ett tänkvärt tal.

Efter kyrkan blev det minigolf vid Leksands strand (gillar egentligen inte att göra reklam för Leksands IF) det var lite dåligt väder men det var roligt ändå. Pizzalunch, från Amore, på det var kanon!

Nu är det bara en sovande Alice, jag och en legolekande Julia hemma. Känner mig lite sliten efter många kvällar med aktiviteter men det är bara att bita ihop. Lite god mat och ett glas rött så somnar jag nog framför Uruguay-Frankrike för VM-festen börjar ju i dag!

4 kommentarer:

  1. du skrev när du varit och hälsat på Kajsa M att du längtade efter en till, men att det var en stor flicka det trodde vi nog inte.

    SvaraRadera
  2. Ja, men Sara (på bilden) är ju min extra dotter!

    SvaraRadera
  3. Åh, nu fick jag klarlagt vem femte personen på bilden är... bra. Mysigt med skolavslutning, det hör ju liksom till för rätta sommarlovskänslan.

    SvaraRadera
  4. Den här traditionen vid trädet är ju mysig och vid bättre väder kanske man kunde ha väntat in resten av gänget för Fredrik och Linnéa skulle nog gå att få med.

    SvaraRadera