torsdag 25 november 2010

24

Hinner hända en hel del på en dag. Jag tog bilen ner för att hämta Ellen och en kompis 13:00 och Julia kl.13:30. Inte helt smidigt att de slutar olika tider.

Julia ska skjutsas till dans 14:30 så det blir mellis för 5 tjejer. 14:30 kommer Frun hem skjutsad av en tidigare omnämnd PB. Jag är då ute med Julia vid bilen men jag kommer inte en millimeter. PARKING BRAKE FAULT lyser på displayen. PB har hunnit åka men vänder och kör Julia till Insjön, tackar som allra ödmjukast för det.

Sedan börjar jag ringa (tack Telia för att telefonen funkar). Renault assistans, Bilkompaniet och Mike får alla ett samtal. Tydligen har Renault assistans utgått eftersom bilen är över 6 år. Mats på Bilkompaniet är en pärla som lånar ut en bil så att jag kan hämta Julia, så även Mike som skjutsar mig ner till Bilkompaniet.

På kvällen är det Onsdagsligan och tro det eller ej, jag tar mina första poäng denna höst. Stugvärd är jag dessutom så framställning av fika fixas innan träningen. Fick däremot slita rejält på intervallerna så jag var ganska tacksam över att smyga hemåt lite tidigare för att fixa med korvkokningen.

Efter lite snack och städning av stugan kommer jag hem lagom till Frun favoritserie Grey`s. Somnar och vaknar efter ett tag av att Alice är på väg. Halvvägs ner i trappen tvärvänder hon "Mojonhögen!". "Vad ska du med imorgonhögen?" undrar jag. "Mojonhögen, mammas å pappas jum." Man inleder inga diskussioner när man sovit någon timme utan hon får vackert bära in sin klädhög till oss.

På morgonen flyter det på som vanligt och jag tar en promenad ner med Julia, Ellen och Alice till skolan. Kommer hem med stela fingrar och nerkylda kinder, det blåste lite i morse. Har städat, kört ner bilen till Bilkompaniet (fick lov att leka lite biltekninker) räknat matte och sövt Alice. 24 timmar på Tillasvägen hösten 2010.



Ska nu ta tag i Fruns deg som hon började med igår. Det tog lite längre tid att lägga Alice än vad hon tänkt. Hon vet också att vägen till Peters hjärta går via magen och skjutsen hem och skjutsen av Julia till Insjön kräver något i gengäld.

Sänder ett stort tack till Mats på Bilkompaniet som hjälpt mig igår och idag!

6 kommentarer:

  1. Pontus, vad bra du skriver och vad roligt det är att läsa din blogg!
    Ni har ju gjort service på Renaulten på Bilkompaniet och då skall väl Renault Assistas förlängas även om bilen är äldre än 6 år?
    Bästa hälsningar
    Morfen

    SvaraRadera
  2. De är bara att hålla med morfar det är ju dagens höjdpunkt att hitta en ny händelse och en lite film ibland. Tack Pontus.

    SvaraRadera
  3. Vilken super bra vinjettbild! Man blir liksom spontant glad när man ser på den!
    Och snart ses vi!
    Bästa hälsningar
    Morfen

    SvaraRadera
  4. Men vad fin bloggen blev!

    Ja, det är skönt med hjälpsamma människor!

    SvaraRadera
  5. Vilka toppentjejer du har fångat på bild. Ha det gätt och en fin 1:a advent. Kramisar

    SvaraRadera
  6. Jag är bara glad och tacksam att jag fick möjlighet att bättra på karmakontot litegrann...
    Behöver säkerligen göra många fler goda gärningar för att komma på plus dock.

    SvaraRadera