torsdag 18 november 2010

Prickigt och städat

Ett lugn infinner sig, både i mig och här i huset. Alldeles tyst, ingen Spotify, ingen dammsugare och ingen pratkvarn (hon sover). Ja inte alldeles tyst, ett svagt ljud från tv:n i gillestugan hörs och knapprandet från mina tangenter.

Adelinas vattkoppor härjar som värst och poppar upp på alla tänkbara ställen. Inget gnäll dock hon är ju faktiskt inte så liten längre. Att hon har haft en lugn förmiddag är ju ingen underdrift.

Själv har jag gått och irriterat mig på Telia som skulle hört av sig igår för att installera bredbandstelefoni här idag. Det är drygt att inte ha telefon, mobilen funkar om man står utomhus och pratar... Lönekontoret har också fått sig några
käftsmällar i tanken. Jag gör mitt jobb,ska det vara så svårt att sköta sitt? Till råga på allt var Adelinas jultidningspremie sönder när vi testade den idag. I-landsproblem förvisso, men det är ju här jag bor...

Ska nu sätta mig i lugnet och andas lugnt med en kopp kaffe.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag heter Fredrik Rasmusson och jobbar på Telia Kundservice.

    Det är tråkigt att läsa att du varken fått din bredbandstelefoni installerad och inte heller blivit uppringd som du skriver skulle ha skett.

    Du får mer än gärna kontakta mig via länken nedan så ska jag undersöka vad som händer med inkopplingen av telefonen.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Ha en fortsatt lugn och trevlig dag!

    Med vänlig hälsning

    Fredrik Rasmusson
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  2. Hej, alla på Tillasvägen 14!
    Det var ett tag sedan Alice framträdde på film(eller någon annan av våra idoler)!
    Hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera
  3. HAHA! Vad komiskt med svaret från kundservice? det är så man ska göra alltså...

    ang.lönehandläggare, så är de ett särskilt släkte. Det har även jag erfarit på slutet... suck!

    SvaraRadera