fredag 26 november 2010

Ja men nog är det härligt alltid!

I väntan på att de två yngsta ska somna passar jag på att sammanfatta dagen. Det uppenbara att jag pimpat bloggen har ju ingen undgått. Men vi har faktiskt pimpat lite här hemma också.

Med vi menar jag Alice, Adelina (vattkoppor, still), mig själv och Ellen, som hade lite ont i magen i morse. Lite gardiner, lite godis så nu börjar julkänslan infinna sig här på gården. Granen står ju också ute och lyser sedan några dagar tillbaka.

(Jag blir avbruten då och då av Alice som kommer upp, "Ojka merja". Vet inte vad hon menar men i säng åker hon illa kvickt...)

Julia och jag stack själva till innebandyträningen idag. Det är kul att se hur tjejerna försöker och kämpar. Idag var det småmål och teknikbana innan det det blev spel på stor plan. Där ser man ju hur Julia tydligt ärvt sin fars spelsinne, hon står alltid på rätt ställe, haha.

Snabblagad men ack så god middag, bilhämtning av Renaulten på Bilkompaniet(100-tack, Mats!) och hämtning av Julia och två kompisar från klassfest vid klockan 8, ja det var nog det hela. Så nu sitter jag här, Frun och två döttrar framför Idol, Ellen har troligtvis somnat och det är läskigt tyst borta hos Alice. Undrar jag hon hittar på nu?

Serieledarna på spelschemat imorgon. Håller alla tummar som går! Det är den dära svarta platta saken som ska in i målet! Känns som om det bara är att blunda och skjuta...

3 kommentarer:

  1. Är det inte så att Alice orka mera men vad hon orkar är ju frågan middagen kanske var för snabb att hon inte blev mätt.Det är ju skönt att Julia inte har lika långt ner till backen om hon faller men kul det där med innebandyn, kom lite sent till Sävsjö tyvärr. Nä ha det gött och en skön lördag på er allihop. Kramisar

    SvaraRadera
  2. på offensiv planhalva alltså ;)

    SvaraRadera
  3. "Tomas Målgöraren"29 november 2010 kl. 10:41

    Tänk att du fick in två belysande delar av ditt innebandyspel som det var då vi sist tampades:
    1)...står på rätt ställe (med ålderns rätt, springa är ju jobbigt för en gammal man)
    2)...bara blunda och skjuta (ja just det!)
    Ha det gott!

    SvaraRadera