måndag 1 november 2010

Sjukstugan

Så var det då Adelinas tur att "åka dit". Hon vaknade med huvudvärk och halsont i morse. Frun och jag är väl hyfsat friska ännu så länge, peppar, peppar ta i trä. Ellen ska ju operera bort halsmandlarna på torsdag, får se hur det blir med det.

Jag måste göra något åt mitt morgonhumör. Jag kanske ska ha en termos kaffe klar vid sängen eller så får jag väl börja snusa igen. En förmiddag i harmoni har det varit. Alice och jag gjorde några ärenden i Insjön. Tjejerna var hemma och lekte tillsammans och var för sig. Det är skönt att de har så roligt tillsammans de små liven.

Nu fortsätter leken för Ellen och Julia, Adelina kollar film och Alice sover. Det är körigt att vara hemmapappa. Det är skönt att skörda frukten...

Får lov att bjuda på en filmsnutt från igår kväll när vi trodde att Alice gått och lagt sig.

4 kommentarer:

  1. Rasmus önskar Ellen lycka till på operationen på torsdag, och store bror tror det är dax med du vet vad för ditt dåliga morron humör

    SvaraRadera
  2. morgonhumör ha en bit 80% choklad vid sängen och börja med det bara en bit. sen får du ta kaffet men aldrig de förbenade s...et igen. Alice kan nog spela snart om hon bara får träna i lugn och ro.

    SvaraRadera
  3. Vems musiköra har juvelen ärvt?

    Ähh, som jag säger hemma angående morgonhumör, det är bara att bestämma sig!

    SvaraRadera
  4. tänk en dosa general på nattduksbordet va smidigt ;)

    SvaraRadera