onsdag 24 november 2010

Bagarstugan

Jag är ju som alla vet smålänning i botten. Ränderna går aldrig ur heter det väl. Det skär i mitt småländska hjärta när man ser prislappen på bröd i butiken. Har man dessutom valt att vara hemma med sina barn så gör 85 % lön (+föräldrapenning) inte så att man så här i slutet på månaden gödslar med pengar...

Tid hemma har man ju däremot och den kan inte några pengar i världen väga upp. Jag har bakat en hel del under de senaste åren och tjejerna älskar (det gör väl alla?) nybakat bröd. Idag blev det 3 smålimpor gjorda mellan arbetspassen med Adelinas skolarbete och tvättstugan.



För mig är det oundvikligt att skriva något om hockeyn. 5 raka segrar (om än bara en 3 poängare) följs upp av två raka förluster. Hadelöv agerade tydligen vägg i Fjällräven center i går kväll. Poängligaledaren Joakim Lindström gjorde 4 poäng igår, känns lite extra surt eftersom han "är fostrad" i Modo trots att han har SAIK som moderklubb.

3 kommentarer:

  1. De är kul att baka jag är på väg ner nu. igår bakade jag med oliver och soltorkade tomater,

    SvaraRadera
  2. Härligt att få träna på arbetstid! Jag ägnade mig åt rätt mkt lunchlöpning ett tag, men har kommit av mig med det. Nu lunchpromenerar jag iaf. Snygga limpor! Inte lätt att få de så jämna utan form!?

    SvaraRadera