fredag 19 november 2010

Alltid Foppa!!!

"Bajshojv, ja tojka sälv!" hörs inifrån toaletten. En leende Alice har gått från matbordet för en kisspaus och står nöjd och flinar när hon säger detta...

Som ni vet är jag inte särskilt förtjust i damm och dammråttor i allmänhet. Därför var det extra skönt att det blev seger i förlängningen mot Gnagarna i Fjällräven Center igår.

Hade ett dagens inlägg klart igår kväll när jag gick och la mig igår men så ringde Fredrik upp i förmiddags och förstörde detta... Nejdå det känns underbart att Telia bry sig om sina kunder. Jag tycker att det är otroligt viktigt med service. (Detta är något vissa företag i Leksand skulle tänka på, Allans, Bilkompaniet och NECO om jag nämner de värsta.) Han ska återkomma på måndag när installationen är klar och kolla läget och prata kompensation. Låter inte mer än fair när man kommer att bli utan telefon under en vecka. Vore kul om du vill lämna ett förslag på kompensation genom en kommentar. Det skulle kunna vara allt från en hotellweekend till nya mobiler till hela familjen, du bestämmer.

Annars har jag mest gått och skrattat lite idag. Såg på TV3:s program "Veckans kanin" med Alex Schulman där han försöker såga Peter Forsberg i en panel på 4 kändisar. Det gick väl sådär och det säger en del om Peters storhet. Bra tv? Inte särskilt men just det med Foppa var underbart att se! (gå fram 8 minuter i programmet och kolla i 5 minuter så slipper ni se det övriga).

5 kommentarer:

  1. Expertens komm.

    Grattis kära Modo till 2 poäng !

    SvaraRadera
  2. Förslagsvis öl och whiskey till den hårt jobbande bloggaren...

    SvaraRadera
  3. OK - då förstår jag varför Amanda gnällde på att det bara var en röst som sade att "just nu går det inte att nå det önskade numret"... Det var inget nytt under solen...
    Gratis telefoni året ut borde väl vara förhandlingsbart!
    Nu informerar syster Marianne om att det finns fall av vattkoppor i skolan;)

    SvaraRadera
  4. Varför inte begära fritt abonnemang för 2011 Vi har ju inte kunnat nå er på en hel vecka för på mobilen är det ju ingen teckning och jag hade verkligen velat prata med Adelina nu när hon är sjuk. Så det kom ju verkligen olägligt att vara telefonlösa hela veckan. Håll på de alla som försökt få tag i er och inte kunnat och ni själva som inte kan ringa och meddela Adelinas status till oss gamla. Krama henne och lillfia kan själv och de andra två -tre också.

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Jag såg att du omnämnde Bilkompaniet i din blogg.
    Du får gärna återkoppla till mig dina synpunkter. Skulle vara mycket uppskattat med din feedback och erfarenhet av oss då vi jobbar hårt i vår strävan till 100%ig kundnöjdhet.
    Hälsning
    Jonas
    VD Bilkompaniet
    Jonas.esteen@bilkompaniet.se
    070-3328801

    SvaraRadera