onsdag 10 november 2010

Skottning avklarad!

Thai-laxen igår blev lite för stark (för tjejerna i alla fall), jag tog dubbelt så mycket currypasta som det stod receptet...


Det var dock ingen fel på smaken i övrigt så det blir nytt försök om ett tag.

Smulpajen med hallon, blåbär och massor med vaniljsås satt hur som helst som en smäck!



Lite skönt att min spolning häromdagen stannade vid en tanke. Snön har vräkt ner även här i Dalarna och att skotta på nyspolad is vill jag vänta med ett tag. Det blev en promenad ner till skolan idag med tre egna tjejer till fots och en på bob. Härligt att komma in till skolan alldeles rosig om kinderna. Det blev en svettig resa hem eftersom Alice fingrar var stelfrusna och jag fick lov att springa (ja lufsa i alla fall). Det får bli dagens träning, jag får lov att instruera på kvällens träning i Onsdagsligan i stället.
Men det kanske blir ett pass till, med skottning om det fortsätter som det gör nu..

1 kommentar:

  1. Hej, Pontus! Hur är det med Alice? Kan du maila receptet på Thai-laxen, tack!
    Bästa hälsningar från ett snöigt Örebro
    bengt.sunnhed@telia.com

    SvaraRadera