måndag 29 november 2010

En tanke

En av mina medarbetare, vi kan kalla henne Inger, sa för några dagar sen. "Du Pontus jag hinner tänka en del när jag städar och jag tänkte på...". "Vilken tur för dig..." svarade jag "...själv tänker jag bara på torsdagar!"

Det är ju tur att jag har några att tjafsa med och bråka lite på, på jobbet, Frun skulle ha det jobbigt här hemma annars. Tigertanten från min tid i Djura har fått en ersättare i Inger på Gärde.

Men denna vecka kommer jag tänka två gånger (kors i taket). För det är sant att när jag städar så finns tid för reflektion och tankar. Familjen var nämligen stugvärdar på Källan förra veckan och när vi inte hann städa i helgen så tog jag det idag.

Vad kom jag fram till i tankevärlden? Ja inte mycket kanske tar det när tankarna landat.

1 kommentar:

  1. haha kom till Insjön och jobba. Jag behöver någon att bråka med:)

    SvaraRadera