måndag 26 oktober 2009

26 oktober 1994

Kommer ihåg det som om det var igår…
Vi i vår grupp på lärarutbildningen i Uppsala ska ha klassfest innan vi går på höstlov. Vi är en härlig samling av olika individer som har väldigt roligt tillsammans och har under denna BIM(Bild, Idrott, Musik)-kurs lärt känna varandra riktigt bra. Det blir ju lite annat med att dansa, spela boll, måla, spela gitarr mm än att sitta på föreläsningar. Gruppen består av orienterare, laestadianer, indier, chilenare, norrlänningar, stockholmare, värmlänningar, skåningar, västeråsare, 47-åringar och Anna…
Vi ska träffas hemma hos Anna klockan 6 på förfest innan vi går ut.
”Jag kommer klockan fem så vi har en timme till sex…” säger jag till Anna innan vi skiljs åt från skolan.
Kan fortfarande känna pirret i magen när jag står utanför hennes dörr och ska plinga på. Anna är lite ”förbjuden frukt” eftersom hon är förlovad, men det är så mycket som jag gillar med henne att jag ändå inte kan låta bli… Förfesten är otroligt rolig men idag är det utgång som gäller. Gör en taktisk grej när vi kommer fram till ÖG. Jag hänger av både min och Annas jacka på samma galge så att hur det än går ikväll så måste hon i alla fall gå hem samtidigt som mig… Men det blir som jag hoppas och vi dras till varandra och på den vägen är det. Dagen efter är det gitarruppspelning och det finns ju inte en chans att misslyckas när man går på moln!
Tack älskade Frun för 15 underbara år!

5 kommentarer:

  1. Här nere minns vi höstlovet med alla samtal till den 47 åriga som fått påökning i djurstallet för det var ju så de hette Det var ett jättebra drag du drog vi älskar också Anna.

    SvaraRadera
  2. Vilken strateg du är Pontus!!!
    Jag gillar också Anna!

    Grattis till er båda!

    SvaraRadera
  3. Aha! Var det så det började. Bra att du tacklade bort den där hockey-killen?! 47-åringen, är det jag? Har jag varit så ung? Ni fins ju med som en vision i den serie jag gjorde under BIM-terminen. Känner mig medansvarig.

    SvaraRadera
  4. grattis grattis vilken härlig berättelse.

    SvaraRadera
  5. "Jag kommer klockan fem så vi har en timme till sex" den ska jag komma ihåg! haha vilken gullig berättelse, du hade allt planerat in i minsta detalj hör jag. Inget kunde ju gå fel!

    SvaraRadera