fredag 16 oktober 2009

"Fredagsmys" wtf!

Det regnar ute och med en Alice som är dunderförkyld vill man ju inte gå ut och leka. Blir en dag med tvätten…mycket rosa är det. Varför är det så svårt med strumpor? Det slår aldrig fel att de ligger som bollar i tvättkorgen och många strumpor blir det. Tvättens kretslopp från garderob tillbaka till garderob är en viktig del som jag vill lära mina barn, allt blir ju lättare om man hjälper till. ”Tack, tack” säger jag till Alice och genast får jag ett klädesplagg sträckt upp mot mig.
Fredag idag och påfundet ”fredagsmys” pockar på. Lördagsgodis är väl ett sedan länge vedertaget begrepp som också har en mening… om man nu måste äta godis så gör man det på lördagen, punkt slut. Men ”fredagsmys”?! Varför inte mysa en sketen tisdag? Eller både och kanske! Själva mysande i sig är ju trevligt att sitta ner hela familjen och bara vara i soffan. Men som reklamen säger så innebär det ju också att äta! Det är ju så att: ”Man kan stoppa i sig lite vad som helst bara man gör av med det!” som min gode vän, jägaren och kocken, Holger brukar säga. Men tyvärr är det ju inte alla som rör på sig. Hmm, kanske vore bra med påfundet ”fredagsmys” ändå, det blir ju en naturlig fortsättning med ”fredagsfylla” och senare i livet ”fredagsöl”… eller kanske inte. Själv ska jag nu ta mig en kopp kaffe, eller ”fredagskaffe” kanske jag ska kalla det, jag dricker ju aldrig kaffe annars.

2 kommentarer:

  1. jag älskar fredagsmys och du kan aldrig få fredagsmyskänsla en tisdag hur mycket du än vill kram andreas

    SvaraRadera
  2. Klart du ska mysa på en sketen tisdags. Särkilt om den är sketen. Fredagsmyset på tisdag kan ju också innebära annat än soffan och att sitta och muffla i sig gotterier. Varför inte backträning med stavar i elljusspårets längsta backe en sketen mörk höstkväll? Det har ju förgyllt vår barndom!
    En skön vecka med mycket mys till dig! Hoppas tösen kryar på sig! Ann-Louise

    SvaraRadera