tisdag 27 oktober 2009

Höstlov

Som oinvigd tror man nog att detta är en vecka då även alla lärare är lediga, men så är det ju inte… Snarare är det så att de jobbar ännu fler timmar på jobbet och dessutom är de mitt uppe i utvecklingssamtal så det blir ju ett par timmar till när de väl kommit hem. Det är ju tur att man är pappaledig… ”Det är ju nu du får visa vad du går för som 4-barnspappa”, sa min ”unge” vän idag när han var här och lekte. Men det är ju då man kallar in sin nanny!
Måndagen fick jag "klara mig själv". 4 döttrar och en av deras kompisar på besök fram till efter lunch, på eftermiddagen kom ”han som inte blev bjuden på mitt bröllop men som kom på vigseln och sedan storsint bjöd mig på sitt” med fru, barn och myshund och hälsar på! Bakar lite inför deras ankomst och ser till att det finns middag till alla (4 vuxna, 4 barn + nanny), helt otroligt att det räckte! Tur att man inte elitidrottar längre…
Nanny ja, jo för när det är dags att fika med våra gäster så kommer den röda Volvon inglidande på Tillasvägen! 4 barn som kommer springande ut i hallen för att hälsa honom välkommen! Det är ju något alldeles extra med morfar. Efter en heldag känns det inte mer än rätt att ut och springa lite trots att klockan hunnit passera 21. Idag har ytterligare en heldag passerat och jag sitter ner en stund. Började dagen med en förmiddag ut i solen med 3 tjejer, nannyn och Ellen sticker och handlar. Besök av guddottern och en tur bort till gungorna. Efter det blev det lunch bestående av rester. Alice tycker om plättar.

Efter lunch tar nannyn och Alice en promenad ner mot Arenan. 3 döttrar packar badväskor och tar fram sina skridskokläder. Jag fixar fram skridskor och hjälmar, packar Alice och mina badkläder och ser till att det finns mellis medtaget. Väl ute i bilen för jag ställa frågan högt "Har vi med oss allt, tjejer?". Varpå Ellen frågar "Var är Alice?"
Det blir skridskor i en timme och bad i en och en halv, kul ja, jobbigt nä, inte när man har en nanny med sig! Vi drar hem och fixar middag och kan sedan nöjda, mätta och belåtna njuta av ett glas vin, me and my nanny!

2 kommentarer:

  1. Snacka om att varit konsentrerade på sitt packande men det var ju tur att Ellen saknade Alice i bilen i alla fall. Va mysigt ni har det. Längtar

    SvaraRadera
  2. det har jag alltid sagt du är superpappan!/andreas

    SvaraRadera