måndag 12 oktober 2009

Jag har en dröm...

…om hantverkare. Den handlar inte om att hantverkarna i drömmen kommer när de lovar utan att jag har mina egna ”små” hantverkare. I drömmen är Adelina målare, Julia plattsättare, Ellen elektriker och Alice rörmokare. Jag tänker mig att jag har ett jobb, jag slår ett nummer och på nolltid står en av mina döttrar i hallen och säger: ”-Vad är det nu du behöver hjälp med , pappa?”
Som sig bör gör de jobbet snabbt, effektivt och noggrant som bara en kvinnlig hantverkare kan.
”Vad kostar det här då, gumman?”
”För dig pappa? Gratis som alltid!”
Drömmen fortsätter med att vi 5 bygger deras hus tillsammans, eventuella svärsöner görs sig icke besvär, med Frun som kreativ inredare. Vi jobbar som ett team där allt bara flyter på. Efter varje färdig hus firar vi med en riktig brakfest! Men som sagt det är ju bara en dröm…
Det slutar väl med att jag har 4 stycken frisörer. Som om jag skulle behöva det!

3 kommentarer:

  1. Du vet väl att man inte kan styra sina barns yrkesval. Jag hoppas för min Gud att du har gjort något åt din frisyr- Mor

    SvaraRadera
  2. dream on och vill även tilläga att bodin bygg alltid kommer i tid/andreas

    SvaraRadera
  3. hoppas kan du väl alltid. men det blir säkert tväremot vad du vill. ;)

    SvaraRadera