måndag 5 oktober 2009

Att man aldrig lär sig


Hockeyn har börjat! Med hockey menas Elitserien eller NHL. I NHL är det skönt, det är alltid nåt lag som vinner. Alltså av mina lag, jag har ett par stycken. Hedmans Tampa, Enströms Atlanta, Sedins Vancouver, Samuels Columbus och mitt riktiga lag Detroit. Det innebär med andra ord att jag hejar på ”Modoiternas” lag och Detroit. För i Elitserien finns det bara ett lag, Modo, och nu ligger de sist. Suck och stön, jämmer och elände! De spelade ju hyfsat de tre första matcherna med # 21 i laget. Förlust mot favorittippade FHC, suddenvinst mot ”nya” DIF och HV hade en otrolig tur som vann i Kinnarps arena men mot BIF var ju Svedberg en räddande ängel och senast mot SSK, ja vad ska man säga… Följde matchen på Webradion och även via liveuppdatering på hockeyligan.se. Efter 2-0 stängde jag av ljudet… Man blir irriterad, frustrerad och sur! Dessa välbetalade killar/gubbar som bara glider runt. Kämpa, vad är det?! Massa PP men inget mål. Tänk om jag inte gjorde mitt jobb på jobbet! Frustrerande, men så efter ett tag kommer man ihåg att det faktiskt bara är en lek trots allt. Det blev ”bara” 5-0…

Men det är ju precis som i vilket förhållande som helst, älska dem som mest när de förtjänar det som minst! Imorgon är det match igen och då jävlar…

4 kommentarer:

  1. Ja du far din han gråter och tycker synd om er söner som är Modoiter tycker väl också att dejobbar och tjänar pengar och kan göra bättre. Kramisar MOR

    SvaraRadera
  2. Ska börja läsa din blogg igen, den är ju bra! Lite tätare uppdateringar bara :)

    SvaraRadera
  3. Stella del Nord!5 oktober 2009 kl. 20:43

    Svårt att ha lag som vinner i NHL, jag menar hejar man på hälften så borde ju nått av dem vinna varje match...

    SvaraRadera
  4. kan du inte berätta varför du håller på modo???/andreas

    SvaraRadera