onsdag 28 oktober 2009

Lillördag

Diskbänken är ren, 4 döttrar ligger och sover, te på g och strax dags för lite drama i Grey´s Anatomy. En dag som fyllts med hästar och hundar. Ellen och Julia var ute och lekte med sina ”osynliga” hästar på förmiddagen. Alice såg väldigt frågande ut när Julia frågar ”Vill du klappa hästen?”
Efter lunchen tittar 3 flickor på filmen ”Hundpensionatet” och min nanny tackar för sig den här gången. Jag börjar förbereda kvällens middag då det ska bjudas på pizza!
Filmen tar slut och ut med, denna gång, 3 stora tjejer som fortsätter sin hoppträning och utfodring. Alice och jag bakar i fred…
Frun kommer hem och efter en stund kommer även våra ”middagsbytarkompisar” (de är mer än bara det) och vi äter en god middag. Efter maten sticker tjejerna ut igen och leker med pannlampor i mörkret. Efter en stunds lekande så blir det ”Hundpensionatet” ytterligare en gång (jag är ju smålänning) innan det är dags för sängarna. Tackar mina tjejer för ännu en härlig dag!
Jag är oerhört tacksam över att det fortfarande är ”ickefysiska” djur och att jag har flickor med underbar fantasi här hemma!

2 kommentarer:

  1. Hoppas jag får vara med och leka med hästarna.

    SvaraRadera
  2. "Djurstallet" (numera utan hundar)29 oktober 2009 kl. 08:31

    Vänta bara! Så småningom måste det bli fysiska hästar. Rekommenderar islands-, de är lika pålitliga och trevliga som de ni har nu.

    SvaraRadera