lördag 10 oktober 2009

En skön lördag.

Vaknar 6:26 av att Alice pratar inne i sin säng. Går in och hämtar henne och lägger henne på min mage. Snälla en liten stund kan du väl somna… Hon vill inte och det blir till att gå in i hennes sovrum för att inte väcka mitt nattsällskap, Julia. Hon behöver verkligen sova ut efter en stund framför Idol igår kväll. Lägger mig i ”kojan” och jag stänger in oss, det blir inget mer sova, men det är ju skönt att ligga ner en stund. Alice donar omkring och klättrar upp och myser då och då. Klockan 8 är vi hungriga och går upp för frukost. Julia kommer upp en kvart senare, skönt utvilad. Idag är det Julias dag och under frukosten planerar vi aktiviteter och mat. Efter frukost packar vi för en stund i simhallen. Vi handlar på vägen och efter en timmes bad och bastu drar vi hemåt igen. Det är dags för lunch och efter det sover Alice. Julia och jag kryper upp i soffan och tittar på en äventyrsfilm och käkar godis! Riktigt mys! Efter filmen går vi ut och samtidigt vaknar Alice. Fruktmellis och en promenad förbi Sokrates grav.
”-Julia, slängde du godiset som du hade kvar?”
”-Ja, jag vill inte ha mer.”
”-Okej då vet jag vad det är Alice har i munnen…”
Jag och Alice går in och leker med Lego medans Julia stannar ute på ”bron” i solen och ritar älvor. Dagen kommer att fortsätta med att lyssna på hockey, varma mackor, Bolibompa och under tiden som barnen somnar är det fotboll på TV. Kan det bli en bättre lördag?
Kanske inte, men även om det är underbart att få spendera tid med ”bara” ett barn så känner man sig inte ”hel”. Det är en konstig känsla att vara utan hälften av barnen och Frun. Som tur är det ju bara fram till i morgon!
Ska se till att njuta av mina 2 som jag har hemma nu så går tiden fortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar