fredag 9 oktober 2009

Allt för att behaga min kvinna!


Jag ska helt ärligt säga att jag inte sett på "Svenska Hollywoodfruar" mer än en kort stund. Jag har dock hört ett av Anna Ankas citat om att: "-Kvinnan är till för att behaga sin man." Jag gör lite tvärtom, och det känns helt rätt. Jag tycker om att ha ordning och reda hemma, tycker om att laga mat, tvätta är inga problem och jag älskar att vara med mina barn. Igår och idag har jag likt AA också haft en nanny hemma. Man känner sig lite extra lyxig... Han lämnar barn på skola och dagis, handlar, går med barn till tandläkaren, hämtar på dagis och skjutsar och hämtar från aktiviteter. Han läser sagor, matar barn, passar barn och går sovpromenad och köper "lördagsgodis". Vet inte om så här på 2000-talet kan säga att jag och min nanny bejakar våra kvinnliga sidor eller om vi helt enkelt är en modern pappa och en modern morfar!
Jag hörde nämligen en kommentar på badet i tisdags när jag satt och väntade på Ellen. En pappa pratade simning med en i kassan."-Jamen att simma så långt fixar man ju inte, jo möjligen framför TV:n, hö hö. Att kolla på fotboll på TV och dricka öl det är vad vi MÄN är bra på och ska göra." Jag vet inte om jag passar in på hans kvalifikationer för att vara man...men att jag bytte till vinterhjul på Renaulten kan väl ändå få mig in på den manliga sidan igen...som om jag nu skulle bry mig om vad han tycker!

2 kommentarer:

  1. i mina ögon är du en riktig karl pontus /andreas

    SvaraRadera
  2. Är det inte så att är man hemma med barnen ingår det att göra de hushållstjänster som måste finnas för att allt skall fungera. Ha en bra helg. Mor

    SvaraRadera