torsdag 29 oktober 2009

Tandläkartorsdag

Smidigt att ha flera besök på samma dag eller… Halva familjen skulle till tandläkaren idag. Adelina har redan gjort 3 besök och dragit ut tänder hela hösten med tre systrar och mig vilt påhejande! Idag var det Fruns (9:50), min (10:40) och Julias (13:50) tur. Det flöt på riktigt bra, Frun var klar med sin undersökning till dess att jag skulle in på min undersökning och Ellen och Alice fick vackert följa med och leka med mig ute i frosten en stund innan de åkte hem med sin mor. De 2 stora fick vara hemma! Själv var jag ombytt i tandläkarstolen så att jag kunde ta en löptur hem, det gäller att ta tillfället i akt. Frun har ju en del arbete att göra även denna dag även om hon skötte detta hemifrån idag. Hur kunde jag få in detta på en städtorsdag? Det blev ju fel förra veckan och jag blev ju halvt galen av att få städa en fredag… men jag hann damma på morgonen, och sprang sedan svettig över med dammsugaren efter att jag kommit hem från ”käftis”. Just det, Julia skulle ju iväg också, hmm. Kastar mig in i duschen och ser till att vi kommer i tid även en tredje gång denna dag. Tre, är förövrigt också de antal dagar denna vecka som vi lagat fläskytterfilé. Två gånger med nanny och till middagen i kväll nu när mina föräldrar kommit upp från de mörka småländska skogarna! Ska gå ner och göra dem sällskap nu och kanske lämna tillbaka datorn till frun så att hon kan skriva lite mer skriftliga omdömen. ”Dom dära lärarna som har lov hela tiden”.

1 kommentar:

  1. ja fy sjutton och föräldralediga är dom halva sin yrkeskarriär oxå fy f_n

    SvaraRadera