söndag 27 december 2009

Julshow!

Det hinner hända en hel del på en dag...Hade tänkt att bara rada upp händelserna men det blir lite enahanda.
Frun tog med sig tre döttrar ut på förmiddagen och påbörjade ett av familjen projekt, "få-igång-isbanan". Skottning tar tid när man är själv så efter att ha skjutsat Ellen till julgympa (hon har lagt på sig lite under jul, nä nu skojar jag bara) så ringer jag runt till föräldrar som kan tänkas utnyttja isbanan. Julia går också på ett julgympapass. Många sluter upp till skottningen och det går på en kvart och spolningen är igång. Förrhoppningsvis blir det match på Nyårsafton som förra året. Frun går bort med Ellen och Adelina för lite skidåkning. Själv slänger jag ihop en Janssons frestelse och dammsuger av det värsta innan jag tar med mig Alice och Julia och möter upp resten av familjen. De går hem och jag ger mig ut själv för att åka lite skidor innan middagen. Ute i spåret undrar jag hur det kan vara möjligt att folk har saxat i ALLA uppförsbackar, det finns bara ett råd: köp en burk Blå extra!!! Det funkar alltid, har inte vallat om skidorna sen Idre och jag tassade "lätt" uppför backarna utan att saxa!
Efter middagen blir det Julshow signerat 3 döttrar Funke. Det var dans, sång och dikter. Alice hade svårt att sitta still så hon dansade med hon också till slut.
Nu ligger alla och sover och drömmer om allt det hunnit med idag...
Bengt-Åke tar ut en OS-trupp med 6 "Modo-spelare". Konstig ändå att det inte är fler. Han hade problem med "backbesättningen", själv har jag problem med min ryska pälsmössa. Ska jag behålla den, det ska ju bli kallt i veckan, eller ska jag klippa av den...

3 kommentarer:

  1. Mamma Farmor Bibbie27 december 2009 kl. 21:44

    Vänta du lite med mössan, hoppas vi får se flickorna uppträda när vi kommer. Kramisar

    SvaraRadera
  2. Pontus och alla ni andra: Bra jobbat med skridskobanan!Hälsn. Bengt

    SvaraRadera
  3. fam Brobakken-Groth28 december 2009 kl. 19:41

    Till Superpappan med familj:
    Vi tackar för året fina julkort! Vi blir dock lite snurrig i huvet när vi läser om det ena barnet hit, två åt det hållet, familjen dit, pappa åker skidor, skottar snö, griljerar skinka och troligtvis lackar om bilen samtidigt..pust...Jennie tycker ni är helt fantastiska och jag får tillbaka mitt magsår bara jag läser. Ett Gott nytt år tillönskar vi er!!

    SvaraRadera