måndag 7 december 2009

Lucka 7, receptet!

Har 2 sjuka barn hemma från skolan respektive förskolan idag. Julia knatade iväg själv i morse, min stora 7-åring! Efter en morgon med tvätt så stack jag och Alice iväg till Mårtas för att handla lite mat och till Apoteket för att handla nässpray, trutvalla och linsfilter till febertermometern. Sjuklingarna var hemma och slog in julklappar!

Recept på en dag med ett frisk barn, två sjuka barn och en pigg 18 månaders "vilding"

1 stor hink med tålamod
4 st självständiga barn
1 st väl fungerande DVD
38 st filmer att välja på
3 dl snabbmakaroner
alldeles för mycket ketchup (måste vara Heinz)
4 skivor kall kassler från gårdagens middag

Krydda med kärlek och ett par koppar kaffe.

Tålamodet tog slut en stund strax före lunch men man är ju inte mer än människa... Har fyllt på och nu, nästa gång blir det 2 hinkar i grundreceptet.

# 77 gjorde sitt första NHL-mål i helgen, najs!

3 kommentarer:

  1. Bra att de finns de som kan lösa ens problem;)Ska jag testa receptet, behöver jag låna barn och tålamod resten kan jag nog fixa fram....

    SvaraRadera
  2. Hur gick det till när tålamodet tröt? Nu får de se till att bli friska men då åker väl Julia och du dit. Kramisar

    SvaraRadera