torsdag 10 december 2009

Lucka 10, Peter Carlsson!

Ibland vill man bara skrika de ord som "mannen med snurran" brukar få igång snurran på...men jag vet inte om det gör saker och ting lättare. Testar att göra det då och då men det blir inge bättre!
Det var full fart igår när mina 4 flickor kommit hem, pepparkaksbak, ischoklad och kokning av knäck! Förbannade mig själv i natt eftersom jag "glömt" ge Ellen hostmedicin och smörjt hennes ben. Detta fick till följd att varken jag eller Ellen hade något vidare värst humör i morse. Våra humör nådde sin kulmen när jag skulle sätta upp hennes hår, men som väl är rinner humöret av ungefär som när SupersurasunkSara sjungit sin melodi... Väl när vi cyklade till förskolan så var allt frid och fröjd i bådas sinnen! Efter ett härligt samtal på förskolan så bar det hemåt för torsdagsstädningen.
När jag dammsög funderade jag på hur man orkar hålla på med städningen och ser då min energikälla Alice. Hon lullar omkring medans jag fejar och har full koll på vad jag gör. Hon ger energi när hon visar:
stolhet, genom att slänga ut alla storasysters trosor ur lådan så att hon kan klättra i den för att nå de kläder hon vill ha på sig.
glädje, när hon ligger i tarrsängen och leker tittut och säger hejhej femtioelva gånger.
frustration, när hon märker att pappa upptäckt att hon klättrat upp på Adelinas stol för att rita i hennes läxböcker.
lycka, när hon märker att degen som hon kavlar är rackarns god!
Dags för lite mat nu innan ligan kommer hem...
Ja just det, ikväll är det ju indianerna från Götet som får smaka på lite motstånd, lycka till säger jag till Tobbe och Oscar...!

Några bilder från gårdagens bak (man vet aldrig hur det hamnar...)!


2 kommentarer:

  1. Kul med bilder och lite får man väl göra själv det är ju bara att sortera den efter nummer så får man ju rätt ordning om det är viktigt. Julia var ju jättefin i hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Men gud vad söt hon är lillskruttan!!

    SvaraRadera