måndag 21 december 2009

Lucka 21, pepparkakshus?

Vissa tillfällen är man tacksam över sitt yrkesval...Som dessa dagar innan jul när båda är lediga och man kan göra saker med/för sina telningar.
Frun drog iväg med Ellen till Tomteland och jag ”blev lämnad” hemma med tre döttrar och en stor pepparkaksdeg. Efter en välkomponerad lunch bestående av grillad kyckling, snabbmakaroner och paprika och efter att Alice fått komma ner i vagnen satte jag, Adelina och Julia igång med baket! Familjen är med i en pepparkakshustävling i år med temat valfritt. Vi kom fram till att göra Noas ark och hoppas den kan rädda oss från eventuellla synder.... Det blev en hel del kavlande och ett antal plåtar innan delarna blev klara. Sen kommer det kritiska momentet med att foga samman bitarna med det där förbannat varma sockret. Pust och stön, men i år klarade jag mig utan brännskador. Nu återstår bara det pyssliga i att fixa med kristyr och eventuella garneringar och annat lullull, men det lämnar jag över till Frun.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas också på en bild men ni får ju göra färdigt först. Lycka till med lullullet.

    SvaraRadera