måndag 28 december 2009

Mer snö och jag som tänkt spola...

Vaknar lite gramse när jag ser att vår insats igår vid planen är igensnöad. Hade ju tänkt gått upp tidigt för att spola men gick inte upp förrän 8:20 och såg all snö!
Det är julgympa idag också och alla tre stora tjejerna är med på varsitt "pass". Frun tar och jobbar lite ideellt och kör lite rörelseskolning med elittjejerna. Efter lunch blir det lite lek inomhus och Frun tar med sig Julia och startar projekt2010. När Alice vaknar går jag bort mot planen för att skotta. Möter kommunens plogbil som skottar cykelvägarna och frågar om inte han kan åka in och skrapa bort snön? "Jag har inte tid." Hade tagit honom 3 minuter...men när jag väl kommer fram till plan ser jag att någon skottat! Adelina och Linnea fixar en slang så att Pelle kan spola, nu blir det snart åka av. Alice vill inte vara ute mer så vi går hem och fixar middagx2!
Det spelas en match i Göteborg inför 30 000 åskådare. Kul inramning men det är ju ganska typiskt att det är 2 av de rika lagen som möts...mycket ska ha mer! Nästa gång blir det väl nästa rikemanslag HV och LHC som möts. Det får mig dock att gå bort och kolla våran lilla hockeyplan ännu en gång denna dag, David är där och spolar, det gillas!
Att Modo plockar tre enkla poäng mot Brunäs är också något som gillas!

3 kommentarer:

  1. Ännu en dag fylld med rika upplevelser och ett bra avslut Ha det bra

    SvaraRadera
  2. MODO är ju också en rik klubb! De har ju dig och Foppa!
    Hälsn. Morfar

    SvaraRadera
  3. MODO är ju också en rik klubb! De har ju dig och Foppa!
    Hälsn. Morfar

    SvaraRadera