torsdag 3 december 2009

Lucka 3, skräckblandad förtjusning!

Har varit förbannat jävla (ursäkta ordvalet) effektiv idag! Ellen är tyvärr sjuk men på benen. Redan tidigt drog Alice och jag iväg för att hämta Fruns cykel och Kockens släpkärra. Vi lastar i "köket" och diverse skräp och kollar till Ellen innan vi sticker till Limhagen och kastar. Lämnar släpkärran och hem till Ellen och vi börjar vår torsdagssysselsättning, städning. Ellen är ju en hejare på att damma och hjälper till medans Alice leker med lego, dockor mm. Dammat, dammsugit och torkat golv - check! Lunch till mina solstrålar innan jag sticker ut med Alice i vagnen för att sova. Till grannarnas stora skräck/förtjusning skakar jag även mattor i bara kalsongerna...
På tal om skräck och förtjusning så har jag snart läst ut "Män som hatar kvinnor". Det är ju en skräckupplevelse i sig att läsa även om det är en speciell förtjusning med att just läsa en bok. Skulle aldrig någonsin sätta mig och titta på filmen och dess uppföljare. Jag kan lätt se CSI, Criminal Minds eller liknande serier för de utspelar sig "over there". Det är så nära inpå en när det blir i Sverige och med tanke på vad jag har för kön på mina barn så önskar jag att de får lika mycket "stake" som Lisbeth Salander...
Nä nu ska jag uppdatera onsdagsligan innan jag går ner och myser med Ellen framför Lotta på bråkmakargatan, det är en film i min stil!

2 kommentarer:

  1. Ja du är ju för gooo. ser dig i kalsonger med mattor i högsta hugg. Vad har Ellen åkt på hoppas hon blir pigg till helgen så ni kan ha det bra, hälsa henne med en bamsekram.

    SvaraRadera
  2. filmen är inte lika läskig.

    SvaraRadera