onsdag 9 december 2009

Lucka 9, Anna!

Smög upp i morse när jag vaknade, Frun stod i duschen och alla andra Annor sov. Tänkte att jag skulle passa på att duka lite fint åtminstone så här på Anna-dagen. Alice vaknade och jag hann fixa lite i alla fall. Det får bli mer senare...
Det är skönt att logistiken funkar trots att man inte själv åker en meter. Både Julia och Ellen fick skjuts av grannar till simhallen respektive kyrkan i morse, tack Lotte och Helen! Alice och jag ägnade morgonen/förmiddagen med att göra lite "småskubb" (skönt Peewee ord). Banken, Lundells, Siljans, Mårtas, Ambjörns och Stella del Nord.
Nu ska här bakas kanelbullar för ikväll vankas det julfest i Adelinas klass och då skall egen fikakorg medtagas... Missar onsdagsligan ikväll tack vare det, men jag är inte bitter. Hoppas få en klimt av den sköne smålänningen Pontus i "Arga snickaren" i stället!
Kolla in det här!
På Anna-dagen skall lutfisken läggas i blöt och man ska påbörja bryggningen av julölet...jag tror vi bakar pepparkakor istället när jag har mina Annor samlade!
Firar även det hundrade inlägget idag med att putta ner studsmattan från 1:a platsen på "Ogilla"-listan!
Förresten så somnade jag, som jag vaknade i går, med ett leende på läpparna, Modo såg ju till att visa var skåpet skulle stå. Vi ska se till att det inte ödslas för mycket energi för det är ju i slutspelet det gäller...




Bullkungen har varit i farten igen , denna gång för mina Annor!

2 kommentarer:

  1. Snygg bakduk på fina bullar har du bakat så det räcker länge?

    SvaraRadera